Längtar...

                             

Till fjälls.....
Vi var till Joel och Johanna igårkväll och det var trevligt.
Min längtan till Björkliden blev enorm, eftersom vi började prata om Isefjäll, Låkktadalen och alla fina platser som finns i vår underbara fjällvärld.
Jag har inte varit där sen jag väntade Oscar, alltså 2005.
Undra om jag skulle boka in mig och killen på en loveweekend under våren??
Vi har pratat om att åka till Louddastorpet hela familjen med ev Henriks familj, istället för Kåbdalis.
Jokkmokk, Louddas är ljuvligt på alla sätt och vis, men Riksgränsen slår allt..

Idag har jag fått lön, yippie!
Nu slipper jag allt tjorv med försäkringskassan, så skönt.
Lönen var helt okay, trots att jag bara jobbar 50%. Jag tror att jag ska kunna leva på den lönen hela våren.
Jag har ju alla "jävla bidrag" från försäkringskassan att plusa på med.

Alla feminister skulle nog rasa, men jag värdesätter min familj och min tid med dem före pensionsparing, karriären och allt annat som heltidsarbete ger.
Karriären har jag i och för sig valt bort då jag valt att bo kvar i Överkalix.

Ska ta mig en promenad med hundarna då jag slutar jobba, 20:00.
Kanske AnnaLena vill komma med?

//Linda

 

Kommentarer
Postat av: Catherine

Håller fullständigt med dig...

Pengar, karriär o pension... vad är väl det i jämförelse!!!

2008-10-27 @ 18:37:50
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0