En intensiv helg...

Med många aktiviteter inbokade =).

Lördag kl 09:00 (och egentligen söndag med) ska jag gå en klickerkurs i brukshundklubbens regi, jag känner mig lite skeptisk till att klicka in mina hundar, men jag kan ha fel. Jag har ganska ofta fel =).
Efter noga övervägningar har jag bestämt att gå med Yenna.
Henrik har åkt på jakt vid fem tiden så jag har inte lyckats fått tag i någon barnvakt, så grabbarna får följa med.
Även till det känner jag mig lite skeptisk till, ungar på kurs tycker jag ju inte om... Men det gick inte att fixa på något annat sätt, min förhoppning är att Lucas ska somna i bilen och sova bort några timmar, håll tummarna att det slår in.

Klockan 15:00 ska jag vara i stallet på Vännes, då ska mina kompisar Lotta, Jessika, Katja, AnnaLena och jag att ha en ridlektion med Anna-Maria som lärare.
Och hur ska det gå???
Efter lektionen är det bastu och middag (tacos) hos Anna-Maria, lite vin till maten och sen är det spelkväll som gäller =).
Även till detta hade jag svårt att få barnvakt, men nu har jag tvingat mina kära mamma att vara med dem.
Eftersom att pojkarna är i Jock, stannar jag inte så länge och dricker bara loka-vatten för jag ska ju upp till dem vid nio.
Och vara körklar vid sju på söndag morgon.


Söndag morgon kl 07:00 startar jag min resa mot Piteå, ska bara hämta upp Sussie i Morjärv, vi ska på jakt träning med kennelfar och kennelmödrarna.
Träna till grundprovet, tror det var fältdelen som skulle tränas, med riktiga (döda) fåglar...
Det blir Flex som får komma med på detta, ja Yenna ska ju också med, men bara som resedam =).
Spännande att se hur detta kommer att gå.
Jag vet ju att Flex är hemskt duktig på jaktbiten, men det som faller är lydnaden, tyvärr... 
Jag har varit dålig på att träna signalstopp med honom på sista tiden. Jag hoppas att lite av det vi nött in sitter där i bakhuvudet på honom och att han är snäll och tar fram det då det gäller.
Enligt rykten är KF en jävel på att hålla i jaktträningen så det ska bli jätte roligt att äntligen kunna komma med och träna med dem.
Under söndagen har mamma lovat att vara barnvakt, så det är iallafall fixat...

Igår var jag till Luleå med systeryster, köpte en klänning i grönt?! på Gina för 49 kronor, ett par strumbyxor och två tröjor fr h&m.
Vi avslutade eftermiddagen med en mycket trevlig trerättersmiddag med min älsklings-Carro på Waldorf.
Hela resan gick egentligen ut på att få umgås med Carro några timmar...
Då var farmor med grabbarna eftersom att H hade jour och den var längre än han trott.
Jag köpte Karin en tomte i Luleå, jag tyckte den skulle passa hos henne och vakta huset då hon är borta...
Jag tror hon uppskattade den.

//Linda


Kommentarer
Postat av: Sara Andersson

Jag blir alldelens matt när jag läser om allt du hinner med! Jag måste nog få några tips om hur energin räcker längre....Ha det så kul på hundträningen idag.

Kram Sara

2008-10-12 @ 08:04:14
URL: http://www.clics.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0