Äntligen måndag...

Allt här i livet handlar om positivt tänkande!!!
Så det känns jätte roligt att det är måndag igen, en ny arbetsvecka startar med många möjligheter.
Henrik har jour så vi kommer att tillbringa mycket tid i hemområdet, kanske börja göra lite vinter på gården?
Jag är bara ledig torsdag, men eftersom att jag jobbar halvdagar hinner man med så mycket annat ändå.

Sporrad sen gårdagen tog jag en skogspromenad på Brännaberget med hundarna (tyvärr glömde jag både viltet och dummyn).
På schemat stod signal-träning och jag skulle ha full kontroll på Flex avstånd.
KM2 sa något om att Flex värld skulle rymmas i en skokartong 36:a, trots att han egentligen är en 39:a.
Eller något i den stilen iallafall.

En timme var vi ute, Flex blev invisslad så fort han passerade gränsen, godis och smek i belöning.

Vid ett eller två tillfällen fick jag lov att "hämta in honom", då hade vi ett litet samtal om avståndet mellan oss. 
Sen kände jag efter ett tag att jag började bli irriterad på honom så jag kopplade honom och vi passade på att träna kontakt i ca tio-femton minuter och det fungerade bra.
Då jag släppte honom igen var kontakten ännu bättre än tidigare.

Flex lyckades till och med stöta upp en fågel!!!
Hans reaktion då fågeln lyfte var att han stannade upp lite förvånad och då hann jag blåsa fast honom och fick in ett sättande på hjälp av pipan och handtecken.


Tyvärr är både Flex och Yenna lite halv taskiga i magen, Flex har haft diarre hela dagen och Yenna kräktes litegrann nu ikväll???

Antar att de kan göra det ibland utan att de för den skull är dödssjuka.

Nu sitter jag och hoppas att Henrik köper glass till mig och Frida, jag extremt sugen på glass ikväll, men Henrik brukar vara lite snål med att köpa hem gottesaker mitt i veckan, banne banne på han =)...

//Linda


Kommentarer
Postat av: Petra

Halloj, jag hade inga pengar på mobilen igår så därför fick du inget svar på smset! Jag satt i skolan och löste kommunalrättsliga uppgifter, hade dock hellre kommit med dig på en skogspromenad :) Aja baja Linda, glass på en måndag!!!!! Hehe, nog ska man unna sig gosaker. De är ju så GOTT :)

2008-10-14 @ 09:24:26
URL: http://www.petraz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0