5:an på Lappberget.

Gick AnnaLena och jag igår med hundarna, vi gick med våra stavar och mina armar blev helt stumma...
Flex höll sig inom rimligt avstånd och det måste bero på att vi kört mycket avstånd på sista tiden, roligt att se att det funkar i alla, eller de flesta, lägen =).
Annars fick de strosa omkring och smek som belöning då de tog kontakt med mig, tips från KF =)
Jag tror att även hundarna var lite trötta och det kändes mycket bra.

Idag mellan jobbet och arbetsplatsträffen passade jag på att åka till "snö-tippen" och träna dummysök i höggräs med hundarna, inte den bästa platsen.
Jag gjorde bara markeringsövningar med Yenna och hon sprang snabbt ut med vid dummyn hade hon glömt vad hon skulle göra, fick locka och pocka och till sist tog hon upp den och kom till mig med den, belöningen blev massa gos och godis, sen lekte vi med dummyn och hade så roligt, hon har ett fint grepp då han tar den.

Jag vallade en "ruta" på ca 30 * 30 meter och kastade ut fem dummy till Flex.
Han hämtade in två ganska fort, men sen fick han stora problem.
Jag räknade med att få lämna de tre som han aldrig hittade, men jag började gå in i sökrutan och hjälpa honom och hips vips levererade han två till, efter sammanlagt 15 minuters dummysök började han med pissandet och jag kopplade honom och masch in i bilen med honom, efter ett litet samtal på tu man hand =).
Efter en stunds letande hittade jag den sista dummyn själv, och efter att Flex lugnat ner sig gjorde jag en enkel markering med honom som satt klockrent, och matte var mycket nöjd och kunde åka vidare på arbetsplatsträff, tio minuter före utsatt tid!!! WOW....

Pojkarna har varit på dagis till 14:30 och helt slutkörda då jag hämtade hem dem, rena skräcken att vara med dem, bara gråt och skrik hela tiden.
Henrik den stackarn fick ta hand om de små monstrerna tills det blev nattinatti...

Under eftermiddagen har vi haft pendel trafik mellan Vännes och Bränna.
Ridlektion för Frida kl 17:00, hon kom hem från kalaset kl 16:40, byta kläder och väg mot Vännes, där hann jag se då hon satte sig upp och började skritta.
För 17:45 hade jag en spinningtid i 45 minuter, spinnande som en galning, svettig som en gris och iväg för att hinna se Matildas lektion som startade 18:45. Jag hann precis till de skulle ut på spåret. 
Andas.....
Satt still i ca 45 minuter och kunde hämta andan =)...

Nu ska jag i duschen med mig själv och sen Flex för imorgon ska han och jag på trimkurs med KM1, mellan 17.00 - 22:00. Himla trist att inte Sussie kunde komma med, alltid roligt med henne som resesällskap.

Näää ingen tid för vila, genast upp och ila =)...

//Linda. 

Kommentarer
Postat av: Petra

Men ta nu för guds skull och sätt dig i gungstolen och ANDAS lite!!!!!! Visst ???

2008-10-23 @ 02:22:34
URL: http://www.petraz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0