Vardagslunket...

En helt vanlig tisdag hos oss.
Pannkaka till middag, Oscar åt ingenting till middag och pyttepytte lite till lunch.
Jag känner att jag är lite orolig då han inte äter "ordentlig" mat på flera dagar, pannkaka brukar han äta.
Vi får ta det säkraste kortet som finns - makaroner och korv.

Efter första lektionen på jägarexamen tänkte jag att nääää det här är inte jag.
Men redan efter andra lektionen då vi började med högviltet så blev det mer intressant.
Efter förra lektionen kom jag hem med andan i halsen att älgen tappar sina horn varje år, fattar du Henrik??!
Jo han visste ju det, han tog jägarexamen för 12 år sen och har jagat aktivt i ca sju år..... ja just de.....
Det med alla fåglar tror jag kommer att bli roligt att läsa, för målet är ju att kunna jaga med Flex.

Idag har grabbarna och jag haft en innedag och fått besök av AnnaLena och Linus senare kom Träsktrollet, Carina, och hälsa på. Efter att hon varit med stövaren och jagat hare.
Det hörs hänga en vit hare på ett hus i Byträsk, bra jobbar träsktrollet och stövarn =).

Yenna sköter sig ganska bra med tuggandet, vi har full koll på henne konstant och då har hon ingen chans att tugga.
Har tagit oss en promenad runt industri området, vi hittade roliga kabeltrummor efter vägen som vi preparerade med massa godis, sen skulle hundarna hitta rätt väg upp och kunna balansera och hoppa på dessa trummor.
Det tog ett tag innan de kom på rätta "knycket".
Efter vägen tränade vi kontakt och raka sättande med båda hundarna i tvillingkoppel, jag vill inte ha några ryck och hopp i kopplet.
Så vår korta promenad tog sin tid och fick lite mentalträning under den, bra gjort av oss.

Jag såg Fredrik Steen igår då jag än en gång blir så fundersam på vilka idioter det finns som köper hund!!!
Om du köper en Rottweiler hane kan du ju inte tro att den arbetande rasen nöjer sig med en promenad på ca en timme per dag. Sen kommer den hunden att ligga lugn och stilla inomhus och lyda dig till 100%.
Sen är ju nästa fråga, vad är det för idioter som säljer iväg sina valpar dessa människor???

En brukshund måste få arbeta och en jakthund måste få jaga, annars mår inte hundarna bra.
Vilken hund du än har kräver den sin tid och träning för att vara en behaglig individ, det är inget de föds till utan du som ägare måste fostra den till det den blir!!!
Hörde att det bivit tittarstorm ang avlivningen på "Hardy", bojkotta programmet, varför???
En hund som man inte kan lita på till 110% ska inte finnas i vår värld, det finns lagar att följa med aggressiva hundar.
Som mamma vill jag absolut inte att dessa hundar ska gå omkring på våra gator.

//Linda


Kommentarer
Postat av: ullis

Håller helt med dig ang rottisen, så synd att det behöver bli så men man kan ju inte ha ett skarpladdat vapen utom kontroll. Ikväll blåser vi ballonger och slår in paket för glatta livet! Krya på er! Kram/grannen

2008-11-18 @ 22:54:46
Postat av: Barbro

Håller med dig till hundra procent, ang rottisen.

2008-11-19 @ 07:14:10
URL: http://jebas.com
Postat av: Catherine

Då syns vi på Öppis! =)

Vi får väl smida elaka planer på hur vi ska maximalt kunna jäklas med våra raraste treåringar! =D

2008-11-19 @ 11:28:59
Postat av: Petra

Kommer du på mötet?? eller sku du jobba i kväll???

2008-11-19 @ 14:26:53
URL: http://phira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0