Julstöket...

Jag har gått an och städat som en tok och det värsta är att med två hundar och fyra ungar känns det ut som om det inte ens syns!!!

Tvätten är vikt, skåpluckor torkade, dammtorkat hela huset, nya julgardiner i köket och renbäddade sängar, men det känns inte ut som välstädat och fräscht... jag blir sååå less.

Mitt humör går verkligen i botten då jag måste städa, det kan ju bero på att man hela tiden måste kolla Lucas, så att han inte hinner hälla ut allt vatten och man har genast mycket mer jobb att stå i, morr...
Jag vill att ett lugn skulle komma i kroppen varje gång det ska städas och att jag njuter av att städa.
Finns det människor som är så?



Hundarna hade snörace igår, herre gud vad de sprang runt, runt...
Det är väl den motion de har fått i veckan, tyvärr!!!
Jag har kört lite inkallning med Yenna inomhus och hon börjar lite smått fatta ingången, men hjälp av en mycket överdriven handrörelse.

Henrik har haft jour två veckor så vi har bara varit hem-i-kring, men ändå inte fått gjort något med vardagsrummet.
Vi har boka in barnvakter nästan varje helg fram till lucia, allt för att hinna klart vardagsrummet till jul. 
Hoppas hoppas att vi fixar det...

Nä nu ska jag fortsätta med städning i Oscars rum, höres....

................................................

Flera timmar senare.

Nu är jag glad igen!!!

Men innan vändningen kom hade den äldsta dottern åkt upp på rummet med muller från både mor och dotter.
Den äldre sonen gråtit två timmar efter han bränt sin tumme på en av spotlighten under överskåpen i köket, han fick en ganska stor blåsa, stackaren.
"-He hööör hätttte oooonnnnnnttttttttttttt!"
Minstingen har kommit på hur man ställer upp alla stolar mamma vickar omkull *hjälp*...


Men efter en välbehövlig breake från detta dårhus är jag som ny....
Både hundarna och jag fick oss en nypa friskluft, en dryg timmes promenad med Camilla och Tekla var vad jag behövde för att sinna mitt sinne.

Nu är ivern på topp och vi, killen å jag, har börjat foga kaklet i köket, inte en dag för sent =).

Imorgon ska vår underbara kommun bjuda sina anställda på julbord med show på hotellet och det ser jag fram emot, all den goda maten och de smarriga efterrätterna, mumsfillibabba.....

//Linda


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håh håh håh!

Städa!?

Julpynta!?

Små barn...

HAHAHA!

Det inte bara känns som om det inte syns... det verkligen syns ingenting av det man försöker fixa fint!!!

Jag vet... jag vet...

Gjort samma sak själv... idag!

2008-11-27 @ 18:58:57
Postat av: Barbamamman

Lugn Linda!!! det är helt naturligt att vara arg då man städar, det tror jag alla är! jag är då det :(

2008-11-27 @ 20:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0