Äntligen fredag!!!

Och jag är ledig i helgen!!!
Livet leker, irritationen är som bortblåst. J
Jag har tröstätit (fredagsfika på Brännvalls m AL å Joel + mina kids) och tröst shoppat...
Snacka om växlingar i humöret =)...
Pojkarna har ju varit på dagis tre dagar så de är himla gnälliga, eller Oscar är hemsk Lucas är ganska glad han har sovit två timmar efter dagis, men herr O vägrade!!! Det blir många tårar för Oscar ikväll, det tar lite på mitt humör med detta onödiga gnäll, men det är bara att härda ut.

Har funderat till och från om Kuoma skor till Oscar, men varit lite för snål.
Idag har jag varit och köpt ett par, han hade iskalla fötter efter utevistelsen på dagis och jag har ju ett troll som kan ärva, men 650 kronor för ett par barnskor känns jävligt dyrt.
Frida behöver nya täckisar och jag bad Louise på Seth beställa hem ett par svarta Didriksson till henne.
Alla 140:or var slut, förrutom i Peak endast 1600 kronor, där är min smärtgräns nådd för länge sedan =)

Farsdag på söndag, har inhandlat en mycket bra present till pappan i det här huset, inget till min egen far dessvärre, men jag hinner ju.
På söndag ska jag på föreläsning med Memea Mohlin i Piteå.
Sussie ska också dit så det blir en mycket trevlig resa *längtar*...

Frida ska på disco i nattklubben ikväll, halloween fest som friskolan anordnar.
AnnaLena ska se efter henne under kvällen, eftersom att H bara var i Umeå kan jag inte vara där med henne.
Men lika glad är Frida för det =)...

Jag blev så inspirerad av grannens hundträningsblogg att jag tränade position med mina hundar igårkväll inomhus.
De är lite het på godiset så de fattade inte riktigt vad jag förväntade mig att de skulle göra, men jag väntade ut dem och Flex fattade ganska snabbt var han skulle sitta för att få belöningen.
Med Yenna tog det lite längre tid, men hon vet ju inte vad fot är, har ju inte tränat med henne så himla mycket.
Hon ska ju "bara" vara snygg, näää jag skojade bara!!!
Sanningen är att Yenna varit så lätt som valp att jag inte prioriterat lydnadsträning med henne, tyvärr.
Men lite positionsövningar denna vecka och så ökar vi på från det.

"Ibland måste man rätta sig i leden och bara hålla käft"...

Nu kallar plikten, måste se till att få oss någon mat i magen denna fredagkväll innan Frida ska på fest=).


//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0