Skärpning Linda!!!

    
Tränar apportering    Busar m S-bror        Då blir man sååå trött....


Nu kommer uppdatering med massa bilder!!!

Yennie som hon hette från början blev  Yennie-Lee som sen blev Yinna som nu blir Yenna, utom Oscar som säger Yenna-Lee.
Egentligen tyckte jag om Yennie, men vi har en Jenny i släkten som vi umgås med ganska mycket och det kändes lite dumt att ha hunden med samma namn.

Yenna är en mycket behaglig krabat.
KM1 och KM2 sa vid köpet att detta är ju en ganska lugn valp, som kan bli lite tråkig....
Men jag säger bara fel, fel, fel =)  eller så råkade jag få med mig fel valp hem?!
Hon är en allert dam med ett underbart temperament, hon följer mig (än så länge) vart jag än går, utomhus är hon inte alls så intresserad vem som kommer på gården eller vilka som passerar.
Detta skulle jag hemskt gärna vilja behålla, denna uppmärksamhet hon har mot mig, men hur gör jag det???
Vi leker med en valpdummy och hon har ett mycket fint grepp, detta är något vi kör med på vår altan då Flex får vara inne, annars vill hon inte så gärna komma direkt till mig med dummyn.
Miljöträning vi har hunnit med är ett studiebesök i stallet bland alla stooora hästar, ibörjan var hon lite "låg" men det gav med sig då hon fått nosa på en av de snälla hästarna.
Jag tror att hon upplevde betong golvet som lite äckligt.
Sen hade tjejerna en fotbollscup i Pajala som Yenna fick följa med på, hon fick inte komma in på området det tyckte jag var för mycket för henne, men på parkeringen hade vi lös henne med jämna mellanrum och där följde hon mig och höll sig lugn.
Nätterna var ju ett h-vete i början, jag tänkte att har vi gett oss in i vaknätter nu när Lucas äntligen börjat sova hela nätter???
Men det har blivit mycket bättre, sista rastningen är vid 23:00 och vid 06:00 vill hon ut igen och efter det är vi ju ändå vaken så då är det play-time med Flex...

Att ha valp är nästan mer att göra än då man får en baby!!!
Det är ju sjukt mycket som man ska göra som jag helt glömt bort, eller förträngt?!
Eftersom att vi pottränar Oscar för fullt har vi två som pissar ner golven titt som tätt...
Men i det stora hela går det bra med få henne rumsren, och med Oscar också för den delen =).

Flex var inte alls så imponerad över henne i början, nu accepterar han att hon finns här och att hon förmodligen kommer att stanna för gått.
Han kan till och med leka med henne ett tag om han inte har något bättre för sig...
Vi har en liten "remsa" skog bakom vår gård, här har jag passat på att kasta/lägga ut dummyn till Flex, då jag skickar ut honom passar jag på att lägga in ett hand-teckn och kommederar UT.
Han får tyvärr problem om den är på lite längre avstånd, vad gör man åt det???
Utställningsäsongen med Flex blir nog lite ändrad, han blev en aningen felklippt sist han var till frissan =(...

Vad säger KM:orna???

Jag har anmält Flex och Rocky till en inofficiell utställning som anordnas här i Överkalix på söndag så den ska vi fara på, sen får jag se eller höra vad proffsen säger.
Ett jag har lärt mig är att inte lyssna på min käre sambo då det gäller hundar!!!
Han kan oerhört mycket om olika saker, med inte då det gäller hunderiet, då blir han lite dumsnål =)...

Appropå Henrik ser vi inte till honom så mycket nu för tiden, han har varit på kurs i Lungby sön - tors och på måndag åker han till Östersund på en annan kurs och kommer hem på torsdag.
Den tid han är hemma är han mest i garaget, eftersom att han håller på att skruva i sin dröm, -59:ans Cadillac,
jag är brädad av en bil!!! =)
Han har en körning till balen även detta år och tydligen var det massa att göra på bilen innan dess.
Egentligen vill jag ju inte erkänna det, men bilen är faktiskt ganska fin....
Att man har ett fritidsintresse tycker jag är viktigt.

image41
Yenna-Lee och Oscar. O har precis sjungit gonatt-visan "Lilla snigel"...

En av mina bästa vänner fått en gosse, Erik...

Jag hoppas att vi snart ska få träffa denna lilla (ca 4100gr) underbara guldklimp och få snosa på han.


Barn är det finaste som finns och vi glömmer ofta bort vilken underbar gåva det är att kunna få barn!!!

Godnatt på er alla och fortsatt trevlig helg!!!!
//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0