Inofficiell utställning...

Idag har vi varit på en inofficiell utställning som Puldelklubben anordnat här i Överkalix, domare var Mats Lyngmark, han var såå rolig....
Det vara bara att springa för vi hemmafruar rörde oss alldeles för lite...
En kille/man som ställde ut sin hund skulle räta på sig inte se ut som en slashas..
Kommentarerna haglade tät, men han hade massa tips att komma med som jag ska ta med mig till de "riktiga" utställningarna....

Flex kritik;
Bra bett! huvud, hals och öron.
Rak fram, bra vinklad bak, behöver mer utfyllnad i bröstet.
Bra ben och tassar.
Rör sig normalt, slarvar fram.
Bra temperament
Välvisad! Lycka till
Hp, bir.

Vi slutade som BIS-R.
Och jag är supernöjd med vår insats, Flex skötte sig exemplarisk och var superbra i ringen...
Domarens tips med Flex var att inte springa för fort med honom då han är "dålig" i frampartiet, det är ju något att tänka på.

Rocky kritik;
Bra bett. Maskulint huvud, bra hals, välkr (?) för åldern.
Normal vinklad, bra ben och tassar, rör sig normalt för åldern.
VÄLVISAD! Lycka Till.
HP 1:2

(Domarens ord om Rocky var att han tyckte mycket om hans typ, men han måste bygga på sig mer massa).
Egentligen skulle vi inte ställa Rocky för han har varit dålig i magen i tre-fyra dagar så hans midja var ganska markerande, mer än vanligt om man säger så.
Men eftersom att det var betalt och på hemmaplan fick han komma i ringen och träna sig litegrann.
Först gick Matilda "barn-med-hund" med honom och det flöt på bra, de kom på en andra plats (som alla utom ettan kom på).

I vuxenklass gick han mot Wilma och det var hon som gick segrande ur denna match, Grattis till Wilma och Carina, så roligt för eran skull.
Rocky var faktiskt bra i ringen han med, det var lite mer drag i stegen än vad det brukar vara, men som sagt var så var han ganska tunn.

I stora ringen placerade Wilma sig en placering före Flex och mig, hmmm... =) 
Såååå roooligt för dem... =)
Nää jag skojade bara, det var en trevlig dag med uruselt väder....
Jag och alla andra fick frysa som tusan, men vem har sagt att hundmänniskor är riktigt normala???! =)
På grund av den kalla dagen hade jag inte med Yenna, annars hade det varit bra övning för henne, men jag tyckte det var för kallt för henne idag.

Fick en kort rapport från KM:orna att det gått mycket bra för dem i vänstervarvet, det är något vi kan glädjas åt tillsammans med dem!!!

image42
Det är sååå tröttsamt att ligga på topp...

Det var väl allt för idag...
//Linda


Kommentarer
Postat av: Catherine

Grattis till fina priser!!! =)
(Välkr... kanske betyder välkroppad!?)
Själv är jag nog nöjd att vi slapp frysa (hade inte anmält till utst.) o med den snormängd som ryms i en näsa är jag glad att man fick ligga hemma på soffan hela dan!

2008-05-19 @ 14:25:53
Postat av: Ida

Stort Grattis till er! Du som har sagt att du inte har någon utställningstjärna, men se där! Vi synes*/Ida

2008-05-19 @ 15:59:31
URL: http://idaand.blogg.se
Postat av: Ullis

Härlig bild, Linda!!Zzzzzzzzzzzz... /grannen

2008-05-22 @ 22:42:22
URL: http://ulriquas.blogg.se
Postat av: Barbro

Men oj!!!Linda vilken duktig karl du har, tummen upp för Henrik :)

2008-05-24 @ 21:32:54
Postat av: Svar till Babsan

Jo, jag har en mkt bra karl... såna som han växer inte på träd =)...
//Linda

2008-05-24 @ 22:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0