Ny dator, inga bilder =(...

Tisdag 25 mars.

"Kusin-Johan" har fixat oss en ny dator, han tyckte vi behövde det.
Det enda viktiga med datorn för mig är att kunna gå in på alla mina hundsidor, skriva protokoll och här finns alla foton fr kameran och mobilen.
Betala räkningarna gör jag ju också via datorn.
Och det är ju tid för det nu igen...
Nu med ny dator är ju allt borta, det är ju det värsta med detta, jag hittar inte mina favvo sidor, protokollen har jag inte en aning om han fört över till den nya, morr...
Sen har jag fixat så att jag begär föräldrarpenningen via datorn och det finns då inte kvar, vilket gör att jag inte annmält om detta och blir utan pengar denna månad *hjälp*...
Men vad gör väl det?!
Jag har ju en rik man och "en massa jävla bidrag" att inkassera pengar från.

Livet är toppen.....

Förvirrad som jag är glömde jag totalt bort att önska alla jag känner en Glad Påsk...
( Men jag gör det nu i efterskott ).

Rocky, Flex och jag har hunnit åka lite skidor under påskhelgen, det är så himla roligt, eftersom man märker hur bättre det går från gång till gång.

Givetvis ramlade jag i nedförsbackarna, eftersom att den svart cementgris stod och blockerad spåret för mig och som alla cementgrisar rörde han sig inte...

Bäst är det att åka efter skoterspår, hamnar jag i elljusspåret tar tävlingsdjävulen mig och jag blir så himla stressad då jag inser att det går skit sakta för mig.
Flex är den bästa draghunden de första tre km, sen spriner han fot och vi traslar in draglinan med stavar och skidor, då orken för matte försvinner ersätts den med irritation över Flex, och skidturen är förstörd.
Efter skoterspåren får han springa lös och det blir så mycket roligare.

Lucas har åkt skoter för första gången och det gick superbra.
Han skumpade på i liften inne i pulkan sovandes...
Hundarna har kunnat springa lös i skogen då vi stannat för att äta, alltså Gud så man äter då man ska fara och campa?!
Men vi har varit på lite tråkiga ställen och kan man inte åka pulka eller göra något så äter man ju hela tiden, det gör iallafall jag.
Nåja det passade ju bra för då fick ju hundarna strosa på...

Vi befinner oss precis i fyra olika perioder i vår familj...
Treårs trots herre gud vilka utbrott det kan bli i samband med påklädning, tandborste och andra måste saker.
Jag blir lika förvånad varje utbrott, att det kan finnas så mycket egen vilja i denna lilla kropp?!
Nioåringen alla funderingar och djupa tankar om allt från snöflingor, att de smälter ner och aldrig mer finns till att alla ska vi dö, eller tycker alla om mig?  Här gäller det att ta sig tid att fundera ut alla svar innan man säger dem...
Förpuberterten här gäller det att bara inse vad som väntar inom en snar framtid!!! Härda ut... =)
Depression jag tror att Flex är lite deprimerad just nu. Det beror på att jag inte tränat med honom så mycket som jag borde, han behöver "hjärngympa". Fy skäms på mig!!!

Inte konstigt att man slocknar i soffan mellan 20:00 - 21:00 helt utmattad.
Men jag tror att det är under dessa "trotsåldrar" barnen utveckas till de individer de blir i vuxen ålder...
Och med Flex går jag ut varje kväll 20:00 och tränar 15 minuter och sen kan jag slockna med gott samvete.

( Tyvärr inga bilder, pga ny dator ).

Nää nu ska vi göra oss färdig för Gällivare-turen, vi ska hälsa på min syster idag, trevligt.

Tack och Hej
.:Linda:.

Kommentarer
Postat av: Catherine

Glad påsk i efterskott tillbax! =)
Ett litet tips... En extern hårddisk!!!
Vis av erfarenhet när min dator havererade skaffade jag skyndsamt en sån... värt varenda krona! Ett enkelt klick med usb-kontakten o svicsh finns allt man vill ha kvar även om datorn får spunk o kraschar! =)

2008-03-26 @ 23:00:45
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Linda

Ett usb-minne är inköpt, klart att använda, bara jag skulle ha lite data kunskap... =)

2008-04-03 @ 22:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0