Upp som en sol...

och ner som en pannkaka....
Flex spårning i torsdag i Morjärv var ett första pris med HP och då jag betalat in 400 kronor går han för ett 0 pris.
Det här med hundsport är ju så himla roligt =)..

Viltspårsprovet igår blev ett totalt fiasko!!!
Vi fick ett 0-pris på grund av att domaren fick ingripa mer än tre gånger.
Tempot var för högt, men jag tyckte det var acceptabelt, kan hålla med om att han blev en aningen distraherad och att tempot då blev för högt efter skottet, men fortsatte spåra.

Nåja, nu har jag ju alla slags priser, 0-, första-, andra- och tredje pris.
För att fixa den sista ettan ska jag anmäla mig till prov anordnade av ssrk, i och för sig hade han inte spårat sig till ett första pris hur som helst igår, men förutsättningarna att lyckas är bättre om domaren kan läsa den ras man har.
Och uppskattar spanielns spårning som ska vara lite kryssande och i ett tempo som den klarar av.

Sen kan jag ju skylla på;
att det säkert var någon löptik där eller att det var sommarens första varma dag eller att det gått många älgar där eller att hunden sovit dåligt =))

Ny tag och hoppas att det går vägen nästa gång!!!

Eftersom att det gick dåligt för samtliga High Score hundar fick jag dock glädja mig åt Carina och Vilma som tog sitt tredje första pris och blev Svensk Viltspårschampion och kammade hem vandringspriset för detta år, en stor pokal i guld =)

Grattis Carina och Vilma, det var ni väl värda!!!
I och för sig vet vi ju att Vilma är en jävel på viltspår, hon är en mycket framgångsrik eftersökshund som lyckats hitta ca 25 skadskjutna älgar på två jaktsäsonger!!!

Vi har ju en inneboende hos oss, en bedårande söt spanielflicka på 16 veckor.
Hon, Xanna, ska bo hos oss medans KM:orna är på världsutställningen.
Det är många som fått sig en chock då de trott att jag tagit mig en till valp, många som dumförklarat mig...

I veckan ska vi på kalas till Victor i Boden och försöka sammanstråla med Sussie och köra ett enkelt personspår till Flex och lite jaktträning.
Henrik ska hålla sig hemma och måla, det gör han ju bäst om vi andra inte är hemma.

//Linda 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Man måste hinna landa innan man kan lyfta igen.

2008-06-29 @ 14:54:39
Postat av: Anonym

2008-06-29 @ 14:56:44
Postat av: Sussie

Ja men visst ska vi ta nya tag!!! Revancshlustan är på topp iaf...

2008-06-29 @ 15:29:57
URL: http://www.freewebs.com/grundforsbacken
Postat av: Petra

Hallå i stugan! Nog ska du se att du och Flexen fixar viltspåret :-) Man måste ju ha lite motgångar så man får vara extra glad när de går bra! Jag slår en pling i morgon så vi hinner styra upp en dejt den här veckan!

2008-06-30 @ 23:40:21
URL: http://www.petraz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0