Första certet....


Flex ck, cert, r-cacib (G-vare)

Ojojoj....
Mina förväntningar till denna utställning var mycket stora, men att han skulle ta certet vågande jag inte hoppas eller tro på.
Eftersom att det inte var så många hanhundar med hjälpte det ju till en hel del.
Domaren för dagen hette Igor Selimovic och det gick undan då han dömde.

Kritiken
Big, strong, god line of the head, straight back, good angulation, moves easy.

Flex har väl aldrig fått stor och stark i sin kritik, men vi tackar och tar emot.
High score ställde upp i uppfödarklass och kom bis-2,  jag fick äran att ställa Sussie. Hon är ju en dröm...

Nu har ju jakten på två cert till börjat och jag är så taggad.
Det blir Torneå i auguti och sen får vi se vilka vi tar, kanske Norge???
Det har hänt en hel del på Flex den sista tiden, han har utvecklas mycket och börjat odla päls.

Vi har bokat oss på ett viltspårsprov till helgen, tyvärr är det lite fel klubb som är arr, de kan inte så mycket om spanielns spårning, men jag vet det och ska försöka hålla in honom ganska mycket.
På onsdag ska jag lägga spår och gå det på torsdag, då ser vi ju hur han ligger till.

Måste rusa, ett barn är försvunnen och inte länge kvar till match, en annan sover och tredje tokgnäller vid mina ben....
Det är så rart med barn....

Allt för idag
//Linda

Kommentarer
Postat av: Ingrid

STOORT STOORT GRATTIS!! Det var ni väl värda! Och du ser, bara ynglingarna får växa på sig lite... ;o)

2008-06-23 @ 17:55:51
URL: http://www.briggles.se
Postat av: Catherine

GRATTIS!!!

Två kvar!

Det fixar ni i ett nafs! =)

2008-06-25 @ 08:49:43
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0