Värmebölja...

Igår var en dag med tryckande värme, vi tillbringade dagen i poolen med picknick korg.
Helt underbart...
Barnen kom jag ihåg att smörja med solskyddsfaktor, men mig själv glömde jag så jag är en aning bränd på ryggen och axlarna.
Så vår familj är ett levande exempel på att solskyddskrämer är helt suveräna, pojkarna som är rödlätta och hemskt ljusa i hyn är inte alls brända, medans jag är röd som en kräfta =)...


Stackars hundarna led igår i hettan, hela dagen låg de utslagna på köksgolvet.

Vid 22:00-tiden gick vi på en promenad runt industriområdet med alla tre hundarna, i koppel. Det gick ganska bra.

På morgonen har jag badat "flickorna" för de luktade så piss...

Så nu är de rena och fina.

Vi väntar med spänning på att resultaten från världsutställningarna ska börja rulla in.
Springer ställs på söndag men jag tror att Saras gamla hund, Nemo, ställds igår och sen har vi ju en breton, från Gyljen som ställs på lördag.
Roligt att få höra hur det gått för dem. 


Imorgon ska jag gå rallarmarschen, en lagom promenad på 2,4 mil.

Den går efter vägen mellan Gällivare och Porjus i en riktigt trollskog...
Anmälningsavgiften är 120 kronor och sen kan man äta en buffé på värdhuset i Porjus för 175 kronor och bussresan går på 200 kronor. Det är så himla tråkigt att allt kostar, i dessa sommartder så är det många hål att fylla...
Men det är ju så att bränslet och mat priserna har stigit så då måste ju även bussbiljetter och resturang priser följa med i höjningen.

Renoveringen har tyvärr stannat upp på grund av försenat leverans av köket, som kommer en vecka för sent och mattan sätts in under måndag - tisdag till veckan.
Allt går som planerat men är flyttat en vecka framåt i tiden.
Så då ska killen ta tag i plattsättningen under helgen och målning av pärlsponten, den grundas innan den sätts på plats.

Nä nu väntar en picknick med grannen i en av de få lekplatser i har i vår underbara kommun.
//Linda
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0