Inget nytt...

Det var ett tag sen sist...

Rallarmarschen.
Gick bra, fina gamla träd och smala spångar att ta sig fram på.
Vi tog oss runt på 4 timmar och 52 minuter.
Efter vi gått knappt två mil fick vi nog och sprang de sista kilometrarna.
Det kändes bra i kroppen, men på söndag morgon kändes det inte riktigt lika bra =)...

Hundarna.
Flex är anmäld till en utställning i Tornio i augusti, det ska bli mycket spännande att de hur det går för oss i grannlandet.
Så just nu ringtränar jag båda hundarna ganska flitigt, Matilda hjälper mig en del med det.
Annars blir det joggning eller cykling med Flex ca tre gånger i veckan, Yenna är ju alldeles för liten för att "kuta" så pass mycket. För henne är livet mest en lek, men med en viss träning på inkallning och kontaktövningar med både boll och godis som belöning.
Apporteringen har stått still ett tag, men det ser ut som om hundarna och jag åker till Piteå imorgon och tränar vatten med KM2 och en "welsh-tjej" - Carola. Det kan vi behöva, för att få upp ivern till att börja träna.
Vi ska gå en helgkurs i spår nu i juli, Tom Boman är instruktör, en kille från Gällivare som tävlar framgångsrikt med sin hund. 
Yenna jag bara älskar denna hund, hon är så undebar (satte nyss igång och juckade på Flex???!) ...
Vill så gärna vara till lags och göra rätt, för det mesta iallafall.
Vad gör väl det att hon bitit sönder H's vinter arbetsjacka eller Fridas nya skor? Det går ju att köpa nytt.
Jag har börjat med rabies vaccinet på henne också, men det är nog inte klart förrän tills sent i höst.

Barnen.
Även de sköter sig bra, vi är alla lite less denna renovering som gör att vi alla får samsas om en ganska liten boyta, just nu. Och att solen lyser med sin frånvaro gör ju inte saken bättre.
Lucas fyller ett år snart och kommer nog snart att släppa taget och börja gå.
Humör har han börjat få, skriker som en gris då han inte får som han vill =)
Oscar är nästan helt torr under dagen, men natten behöver han blöja. Pratar hela dagar och utbrotten har minskat en hel del.
Frida, jag undrar om hon är överkänslig mot mygg, eller???
Hennes myggbett (endast 22 st från knänen och ner till foten) blir hemskt fula och inflamerade.
Matilda har några humörsvägningar emellan åt, rusar upp för trappen och smäller i dörren.
Sen ser vi inte till henne på ett tag...

Huset.
Det har som stannat upp en del, listerna till fönster och dörrar tog slut, med en dörr kvar, i lördags och då hade TI's stängt.
Köket är utterligare en dag försenad och ska komma tisdag.
Elektrikern var och såg vad som måste göras och han kommer på tisdag el onsdag.
Det känns som om allt blir så mycket dyrare än vad man tänkt sig från början...

Tyvärr är våran dator urkopplad och jag sitter med en lånad bärbar dator så inga bilder/foton idag heller, lite trist...

Tack och Godnatt.
//Linda

Kommentarer
Postat av: Catherine

Borta bra... men, så sant hemma är bäst!

Synd bara att mygg, knott o swiron tycker det samma om Norrland! (det är vansinnigt skönt att kunna vara UTE o slippa bli uppäten där nere i söder!)

Tack för alla kommentarer! Jag är supernöjd med mina första pris! Och... det har varit en underbar semester, trots lång, gnällig o seg resa!



Nu håller jag tummarna för din utlandsutställning!!!

2008-07-13 @ 23:32:45
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Cilla

japp vi har e liten Tale här hemma. japp vi försöker inte alltid så lätt när man har små men så skönt få komma i från en stund. Ha de!

2008-07-15 @ 22:33:17
URL: http://mylifestale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0