Tidig morgon, igen...

Jag är såååå trött.
Mina söner har kommit in i en mycket knasig sömnrutin, somnar vid 18:00 0ch vaknar vid 05:00, allt före kl 06:30 tycker jag är alldeles för tidigt.
Från och med idag ska Oscar sova middag, senast 12:00 - 13:00 och bara i drygt en timme Lucas ska sova två omgångar den senare vid två tiden.
Mitt humör är för tilfället i botten!!!
Kanske inte så konstigt med endast ca fem timmars sömn/ natt?!

Till något mycket roligare, så är Yenna nästan rumsren, de gånger då det olyckas är då jag inte är uppmärksam.
Igår kväll körde jag lite apportering i långlina med henne. Långlinan har jag för att hon gärna "dansar" runt mig innan hon kommer.
Då hon kommer till mig belönar jag med godis och beröm.
Vi hann med två kortare pass ringträning under gårdagen, ett minus i samband med denna är att hon söker hemskt mycket kontakt, vilket i och för sig är mycket bra, men inte alldra snyggast att ha en halv vikt hund travades.
Då hon travar korrekt så kastar jag en boll till belöning till henne.
Flex travar som en Gud här hemma på baksidan (där vi inte har någon störning alls).
Jag hoppas att han kommer att sköta sig lika bra i ringarna, i Gällivare dansade han en hel del.... men det blev ju cert iallafall =).

Köket kom igår, H har monterat alla överskåp och de ska upp på väggen idag, sen monteras underskåpen ikväll och sätts upp imorgon. "krastapopolis"...
Tyvärr var en sockel och bakstycke trasigt, så idag måste vi kontakta Ikea.
Panelen får lov att vänta, den är bara uppe litegrann.
Elekrtrikern var här igår (dyrt, dyrt, dyrt), men lillebror ska ta över och det känns ju bra/billigt =)...
Det är positivt att H har jour, för då händer det mycket här hemma, han kan inte följa med på allt jag vill fara på utan måste vara ca fyra minuter från Bränna=).

Eftersom att jag inte gör så stor nytta här inne roade jag mig med att bräva ett nytt blomland runt stenen jag fick för två veckor sedan.
Och jag blev mycket nöjd med resultatet.
Tyvärr har jag inte så mycket att sätta ner för tillfället, men en liten Ölandstok, en rosa Pion, Vårkrage och Flocknäva, bara för att fylla ut landet har jag satt ner massa gula Tagetes.

Men jag får inte datorj_veln att ladda ner de nya bilderna och jag håller på att blir riktigt förbannad på datorn snart!!!
Bilder utlovas senare idag, fixar det hos mamma och pappa med hjälp av småbröderna =)...
Förmodligen är det mig felet sitter hos, som inte kan fixa dessa bilder =)...

Idag skickar vi massa födelsedags hälsningar till Henrik som fyller 28 år och Jimmy som fyller tre år.
Grattis till er båda!!!

//Linda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0