Skönhetssömn?!...

Onsdag 9 januari.

Det har varit några tunga nätter nu och jag känner att jag är himla trött...
Men på något sätt går det ändå, man vet ju att det är övergående.
Lucas håller på att få nya sovrutiner och då blir det lite galet, det var samma med de andra tre.

Flex och jag var och tränade lydnad två timmar i söndags, oj så det var roligt.
Det var femton andra hundar i detta ridhus, hundarna var allt från en liten chihuahua till en stooor schäferhane, Flex hade lite damp i början, men vi stod bara och kollade in läget litegrann och började med en gemensam platsliggning (alltså för de som ville) sen gjorde Flex och jag några positions placeringar, han var ganska duktig på det, nästa moment var linförighet i lungt tempo, han var ganska fokuserad, men var lite före i placeringen.
Det fanns vissa agilityhinder där så vi passade på att prova på A-hindret och lite hopp, då han fick vara lös, vi hade superkontakt.
En annan gemensam övning vi körde var slalom mellan de andra hundar och förare.
Det gick superbra för oss, bättre än jag förväntat mig.
Sen var det platsliggning igen och efter det satte jag Flex i bilen, slut tränat för denna gång.
Belöningen under kvällen var godis och en lung röst, eftersom att han var lite ivrig.
Det känns himla roligt att vara igång med hundreiet igen!!!

image16
Lite kontaktövningar under morgonpromenaden.

Jag har börjat ge Lucas lite smakportioner, potatis blandat med morot, men det är ingen hit.
Han har inte riktigt rätta "knicket", han får ganska kraftiga kvälningar, stackaren.
Men AnnaLena har sagt att nu måste du börja med smakportioner, han kan ju äta tisse hela livet =)....

image17
mums......

Halva familjen har varit lite sjuka, Frida, Oscar och jag, snoriga och lite feber.
Men peppar,peppar så han vi varit himla friska den sista tiden, hoppas att det håller i sig även detta år.

Det var väl allt för idag, tror jag.

På återseende.
.:Linda:.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0