Dundret...

Söndag den 17 febrari.

Äntligen tog vi oss iväg till Gällivare och Dundret, att flickorna har längtat...
Tyvärr började inte slalomåkandet så himla bra, vi åkte i "fel" lift och hamnade i massa svarta backar?!
Frida sa;
- "Mamma, jag är så rädd så jag tror att jag vill gråta"
Hemska mamma, tänkte jag.
Nåja, vi "skrolla" sakta nedför och simsallabim var vi nere.
Vädert var fint, men för mycket blåst uppe på fjället så de stängde "toppliften", vi hann ändå åka soldalssvängen en gång och konstatera att det blåste för mycket för att det skulle vara roligt at åka där.
Det kändes som att synålar flög och fastnade i våra ansikten, fy så det tog ont!!!

Har planerat in en resa till Svanstein med killen och flickorna, bara vi får en barnvakt till grabbarna och de växer inte på träd!!! (jo, om man frågar någon så löser det sig nog).

Hemma hade grabbarna haft det bra, Henrik verkar lite knäckt nu ikväll, men skulle aldrig erkänna om det varit jobbigt.
Att vara hemma med barn är ju som att ha semester =)...


en trött slalomåkerska =)

Hundträning mellan 19:30 - 21:30.
Måste säga att det går riktigt bra, idag körde vi ställande, inkallning i grupp, platsliggning och linförighet, jag passade även på att se till att han skulle ligga/sitta/stå tills jag gav ett annat kommando, han vill till att "tjuva" på det, men det gick också bra.

Idag fyller min kära mamma år, vi firade henne igår med tacos och fika.
Tänka sig att "alla" var hemma, det är alltid lika trevligt.

Allt för ikväll.
.:Linda:.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jo dom är himla härliga valpisarna. Men inte så länge till, dom har blivit vilda nu som tusan och dom är som iglar runt bena när man kommer till dom...När ska du och GFlexen ut på tävlingsplanen? Jag brukar tjuvtitta på er när ni tränar och det ser ju riktigt bra ut :)
Hade bäst och hälsa till tjejerna :)

2008-02-21 @ 12:14:45
URL: http://idaand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0