Var det bättre förr?!

för tretton år sen var det viktigaste denna dag/kväll vad man skulle ha på sig och frisyren då man skulle ut på Hotellet juldagen.
Idag är det viktigaste att pojkarna ska somna så fort som möjligt så att vi kan ta fram chips, godis och läsk.
Mysa ner sig i soffan och äta tills man mår illa och sen bara somna i reklamen till filmen man ser....
 
Egentligen går det ju att jämnföra med en kväll på Grand Artic (förr i tiden - få se, mikaeli -03?!)
Myser med goda vänner i soffan (skvallrar så mkt att man missar hälften och blandar ihop det andra, vem som var med vem), byter ut tv:n mot stereon med volymen så hög att man omöjligt kan uppfatta vad som sägs, äter LITE snacks och dricker betydligt mer (vuxen)dricka än idag....

Sen börjar man må illa av det lilla snacket man åt, har man tur hinner man till toan, efter kl 02:00 somnar man gott i soffan, men på Grand Artic istället för hemma, ops, "VaktOve" får leda ut en då ljuset tänds =)
Tänk ändå säger man att det var bättre förr =)

Men ändå är jag lite avundsjuk på er alla som är på hotellet denna kväll och svänger era lurviga ben till dj´s musik!

Sätter in en bild på världens bästa moster, tyvärr ser Lucas lite ledsen ut och det beror inte på att Sara nypt honom eller så, han blev lite rädd för tomten bara =)




//Linda
 

Kommentarer
Postat av: Lillan

Du missade INGET på hotellet. Led från första sekund jag kom dit =(

Hur tänkte vi när vi kom dit och var 18 år, jag menar hur tänkte vi när vi såg dem som är i vår ålder idag, dvs 30 +? De var ju ena jävla kärringar som trängdes på toaletten och på dansgolvet. Nä, juldagen är passé för mig

2008-12-26 @ 11:38:28
Postat av: Sara Andersson

Hej Linda!



Som vanligt får jag le när jag läser i din blogg, du har så många kloka tankar. Idag fick jag skratta mer än vanligt men det är ju sant det du skriver. Jag funderar då vidare att när skedde denna förvandling?????? Att mysa i soffan är bättre, jag kan inte sätta fingret på när det var bättre än att gå ut och dansa natten lång....

Ha det bra

Kram Sara

2008-12-26 @ 19:14:53
URL: http://www.clics.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0