Sjukhus vistelse...

Oscar blev alldeles däckade efter sovstunden, nästan apatisk.
Det var riktigt otäckt att se hur fort han blev dålig.
Nåja, vi åkte till VC och där kollade vi crp, vilket var 250, alla som känner mig vet hur cancer nojjig jag är.
Men blicken jag fick av doktorn sa mer än tusen ord:
- Näää varför tror du det?! Vi misstänker lunginflammation.
Åhhhh vad skönt!!! tänkte jag.

Ambulans till Sunderbyn med Sune och Göran.
På akuten i Sunderbyn blev det temp 39.8, en timme efter panodil, och lungröntgen som visade en kraftig högersidig lunginflammation.

Vidare till barnavdelningen för incheckning =).
Här fick han närilngsdropp och lite mer blodprovningar och pencilin intravenöst.
Oscar var så modig hela tiden, inga tårar vid olika provtagningar, bara att gilla läget.
"Ååtej" (Okay) svarade han på allt de sa =).
Lite bökigt med droppslangen hängandes från höger hand.

Och vilka sköterskor vi har träffat på, så underbart duktiga och rara.
Rätt man/kvinna på rätt plats, verkligen!!!

Tack och lov att vi alla betalar skatt!!!
Vi har då haft otroligt bra sjukvård detta dygn och jag tycker alla mina skattepengar kommer till användning!!!

Ett stort TACK till våra mammor som tagit hand om de andra skitungarna och hundarna här hemma.
Karin den ängeln har renbäddat och tvättat alla sängkläder och handdukar, allt för att alla baciller ska försvinna.


Oscar i sjukhussängen...

Tack för livet!!!
//Linda

Kommentarer
Postat av: Lillan

Ja, visst är de underbara i Sunderbyn. Helt klart rätt personer på rätt ställe.

Rackarns vad trist med lunginflamation =(

Men lite "meducin" gör susen ska ni se.

Gott nytt år!

2008-12-30 @ 23:03:44
Postat av: Anonym

Huvva!

Vilken liten kämpe!

Skönt att ni haft bra trots omständigheterna!

Krya på er!

Kram!



2008-12-30 @ 23:04:47
Postat av: Catherine

Huvva!

Vilken liten kämpe!

Skönt att ni haft bra trots omständigheterna!

Krya på er!

Kram!



2008-12-30 @ 23:05:01
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Petra

Men tusan vad jobbigt för lilla Oscar! Hoppas han mår bättre nu! Kram

2008-12-31 @ 11:48:43
URL: http://www.phira.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0