Att sila mygg...

.. och svälja kameler!!!

Igårkväll hade jag en alldeles ensam kväll i mitt hus.
Henrik var på brankårsfest och alla barn var i strömlösa Jockfall.

Efter jag skjutsa H på fest hyrde jag en film, min bästa man (eller nått sånt) såg på den med ett rör pringles och coca cola, efter det gick jag på en promenad runt Bränna i ganska mycket snö, oplogat som bara den...

Då jag vänt och var på väg mot Norra Tallvik möttes jag ett gäng fjortisar på skoter och nu talar jag inte om någon gammal yamaha eller lynx utan någon nyare skoter som säkert har en topphastighet på ca 100 km/h, minst.
Dessa gossar gjorde mig så förbannad, sladdandes och inget vett i skallen körde de som om de stulit skotrarna och är inte föräldrarna till dessa pojkar mer rädd om sina barn än att de köper dessa maskiner till småskitar?!

Det är ju helt normalt att låta ett barn, som inte har en chans att parera eller räta upp en skenande skoter, köra runt på bostadsområden efter gångvägar och vanliga vägar.
Men att de ska flytta upp till högstadiet i elva årsåldern är helt omöjligt då det är mindre barn vi talar om eller inte får busskort utan måste gå/cykla till skolan...
Snacka om att sila mygg och svälja kameler.

Eller är det samma fara att skjutsa barnen till slalombacken och låta dem åka utförs en hel dag?!
Om olyckan är tänkt att vara framme kanske den drabbar en hur som helst.

Emo verkar ju vara inne just nu, det verkar vara inne att vara deprimerad och hipt att skära sig, det är något jag inte heller förstår.
Män över 65 år är den grupp som utför mest självmord, inte ungdomar som man kan tro.
Dessa män ingår inte i något emo skulle jag tro.

Nu ska Flex vara i Jock en vecka ungefär, för jag börjar bli rädd för att han ska sätta på Yenna.
Denna vecka ska jag försöka ta tag i lydnadsträningen med Yenna, hon är ganska ouppfostrad, tyvärr....



Husrenoveringen är i full gång - igen!!!
Golv- valnöt och tapeter är beställd, men vi blev inte lovade att golvet skulle hinna komma före jul, typiskt.
Gipsskivor ska sättas upp och vissa eluttag ska flyttas ner och andra ska "dödas", sen är det bara upp med tapeterna och invänta golvet, håll tummarna att golvet kommer på tisdag den 23 december, då finns det en liten chans att tv-rummet är klart till julafton, hoppas hoppas!!!

Hoppet är det sista som lämna människan...

Allt för nu!
//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0