13.50 kronor/timme...

 är vad det kostar för mig att ha pojkarna på dagis.

Idag har jag betalat dagisavgiften, 1620 kronor, tyckte jag det var jätte dyrt, men då jag räknat ut en del så kom jag fram till att det blir 13.50 i timme/barn.
Det är ju inte en förmögenhet, men ju mer timmar de är på dagis desto billigare blir "timpriset" =).

Märks det att jag har haft lite att göra???
Egentligen har jag inte så lite att göra, ett berg med rentvätt lika stort som Kebnekajsne finns att vika...
Men detta är i källaren och då kan jag inte se det, "det som inte syns, finns heller inte" =).

Yenna har spytt i morse, kan det bero på fågelkadravet hos tugga i sig igår???
Annars är hon pigg och glad, jag har köpt henne lite ben från konsum som hon tuggat på i buren, så fort Flex närmat sig henne har hon morrat mörkt och djupt.
Någon lydnadsträning har jag ännu inte hunnit med, men det ska vi göra ikväll innan promenaden med grannen, samma som igår, inkallning.
Vi ska inte gå förrän efter tio så jag hinner nog träna Flex också, kanske frittfölj och ställande under gång?!

Annars har jag ju jägarexamen ikväll, men det är ju bara mellan 18:00-20:00, Matilda har blixtrande huvudvärk, så det blir inge volley för henne.

.....................................................

23:15
Det blev en 45 minuters promenad för grannen, mig och en massa hundar ikväll, ljuvligt skönt.
Det känns som om vi är på gång nu, förra gången vi var på gång var då Oscar och Cornelia var små och minstingarna låg inbäddade i magen, ja herre gud så vi promenerade.
En höstdag gick vi runt Vännes över berget och efter "stråkavägen" hem, det var en länge promenad =).

Tallviksgården, Sländan och Nyckelpigan väntar på oss imorgonbitti så nu är det bara "piss å ger lig"...

Over and out!
//Linda.

Kommentarer
Postat av: Petra

Hurru Linda! Ska du komma å träna ikväll?? 18,30 Samhall? Annars kommer vi till dig när vi bli kaffe sugna!!!

2008-12-03 @ 12:41:03
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Linda

Ingen allmänträning för mig ikväll, Petra.

Karln är på vift, flickorna i stallet och grabbarna i säng.

Kom förbi ni på kaffe, eller var det bara ett hot?! =)

2008-12-03 @ 17:45:09
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Petra

De blidde ingen träning för mig heller! Har blivit dålig igen :(

2008-12-04 @ 00:33:50
URL: http://phira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0