Vänstervarv...

Nyss hemkommen från Fyrkantens lokala kennelklubb- Hundhuset inofficiella utställning.
Yenna var anmäld till valpklass med Gunnar Nordin som domare.
Hon fick hp och slutade som BIM, slagen av kullbrorsan HS Yippie Kae Yay.
Han fick revanch sen sist, då Yenna blev segraren, mycket tack vare Kristin som visade henne så fint.

Kritiken.
Helhetsintryck utmärkt.
Mycket välutvecklad lovande valp, stark kropp, välvinklad,
mycket bra benstomme, rörelse och päls...

Yenna vann över sin kullsyster, som även hon var mycket fin.

Jag är givetvis mycket nöjd med hennes och min prestation.
Yenna är en liten gud at visa, hon travar på och ställer, nästan, upp sig av sig själv.
I BIR pep Ann-Sofie med en liten pip och det gick Yenna igång på och rörde sig inte så bra.
Måste träna på stadga i ringen.

Flex den stackarn har varit hemma, men jag ska kompensera honom med en lång skogspromenad imorgon förmiddag, med inslag av singnalträning, två korta för HIIIT och en låååång för sitt, då vet ni.
Sussie och Qarro har ju fällt sin första fågel, så jag måste jobba på nu =)...

Igår bar vi in köksbordet till den nya köket och jag bara älskar mitt nya lantkök!!!
(Bilder kommer)
Killen och jag åt en underbart god kycklinggryta och drack ett gott rödvin, Trio, till, mumsfillibabba...
Sedan kom Jenny och Simon förbi och vi kunde bara sitta och prata utan att bli avbruten av barnskrik eller något annat, ljuvligt...

Jag är ännu mycket arg på försäkringskassan!!!

//Linda.


 


Kommentarer
Postat av: petra

Hallooo. Så skoj att de går så bra med lilla Yenna...Grattis till framgångarna i ringen...

2008-08-31 @ 07:58:55
URL: http://www.petraz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0