Rent hus...

..... är på besök hos mig/oss....
Min underbart snälla mamma har kommit för att hjälpa mig med att storstäda huset (sorry Babsan, men jag anlitar dig nästa gång).

Vinden är färdig med torkning från tak till golv, nu har vi börjat med källaren och den är inte rolig!!!
På sant tror jag att den nästan skulle platsa i "rent hus".
Men nu ska vi:
* Rensa
* Sortera
* Städa

Vår källare är så himla tråkig, så den har som fått gro igen.
Så småningom, om/när killen orkar, ska den målas och en ny bastu ska göras i det största rummet med en relax avdelning, duchen ska vara kvar i tvättstugan som ligger alldeles bredvid.
Det kommer att bli så bra så...

Börjar man göra om i ett rum vill man bara fortsätta för de andra rummen är ju inte så fina, när man har något nytt att jämnföra det med.

Jag har äntligen bokat en fem bäddstuga i Björkliden.
Så den 5 september åker Sara, Barbro, Camilla, mamma, jag och alla sju hundarna på en tripp för att stärka våra själar och vila upp oss =).
Det ska bli så roligt...
Jag älskar mitt liv!!!

Nä nu ska jag hjälpa mamma i vår gräsliga källare.

//Linda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0