Nybadade hundar...

Jag har länge tänkt att jag borde bada Flex, för han luktade så där halv äckligt hanhund, men gruvat mig för det och har skjutit det på framtiden tills idag....

Mamma, Matilda, jag och hundarna var på en skogspromenad då jag blev lite orolig då Flex plötsligt rullar sig för glatta livet i lingonriset....
När jag vrååålar "hit" men kvälvningskänslor är det bara att konstatera fakta, hundjäveln har rullat sig i människoskit, det är andra gången och det är så vidrigt att jag "tjojas" här jag sitter, fy fan....
Kan säga att promenaden slutade här och han fick åka i Yennas lilla bur hem till mamma och pappa, där åkte han i badet på en gång, tur att mamma hade inhandlat grönsåpa.
Nu luktar han gott igen och får vara nära mig =)...

Igår var vi i skogen fyra timmar.
Åt super god älgkött som vi stekte i "murrikan" och wokade grönsaker till allt detta satte vi Pitabröd med vitlöksdressing.
Mellan mat och efterrätt plockade barnen och jag blåbär som vi ska göra paj och muffins av. Jag tror att vi fick ihop ca tre liter.

Innan vi åkte hem gjorde jag linjetag och ett dummysök.
Linjetaget gick bra, men dummysöket gick sisådär (eller så han jag för höga krav)
Jag kastade ut sex dummysar i ett område på ca 30 * 30 meter, fem hämtade han in klockrent, men den sjätte låg lite i yttrekant mot vänster. Den fick han söka länge efter, han hann pissmarkera en gång och jag märkte att han började bli ofokuserad, så jag kallade in honom och provade visa honom med hand och fot var den låg.
Han gick ut bra med vände om lite för tidigt så jag gjorde en gång till och kommenderade "ut" och visade med handtecken och då hittade han den.
Det var ju bra, men jag kände att jag kanske bara skulle ha låtit honom hämta in fem, men jag upplevde inte att han var så trött som han säkert var.
Nästa gång kör jag med fyra....

Det som är så roligt att se med Flex då jag håller igång med att träna honm är kontakten han söker hos mig.
Han är noga med att hålla sig nära mig och drar inte iväg på egna "fria sök/spår", det är positivt.

Yenna hon strosade omkring i blåbärsriset och bara älskade blåbär.
Denna hund blir jag bara mer och mer kär i för varje dag som går, jag behöver inte jobba för hennes uppmärksamhet på samma sätt som jag måste gör med Flex. Hon bara vill vara med mig.

Nää nu ska ungar i säng och duscha för imorgon är det skola...

//Linda

Kommentarer
Postat av: Catherine

Yäck!

Hundar som rullar sig... FY o blä!

Och... varför kan inte folk som skiter ute i naturen försöka att täcka över/gräva ned skiten!



Mina tre senaste hundar har slukat kattskit när dom kommit åt!!! Luktar INTE gott om deras pussar sen!!! =)



2008-08-26 @ 10:16:00
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0