Jaktträning....



High Score You Too - min blivande stjärna!!!


Oj så roligt vi har haft i Morjärvs skogarna idag!!!
Jag har tränat jakt en gång tidigare, och då fick jag avsmak för allt vad jaktträning var/är, men nu är lusten att träna jakt tillbaka och det tack vare Sussie!!! Tack snälla du!!!

Läxan är att är att träna signaler, en lååång vissling för sitt, samtidigt som jag visar sitt med handtecken.
Och att Flex ska vara fokuserad på mig, inte pissfläckarna som är här och där =)...


Så här ska det se ut (OBS! detta är hundträning inget annat)



Som assisterter hade vi Oscar, han (skjälpte) hjälpte till med att kasta dummisarna, Frida plockade blåbär till pajen hon ska baka ikväll och bjuda oss andra på ikväll. Lucas bara satt i vagnen fastspänd och protesterade lite då och då.

I det stora hela skötte de sig ganska bra.

Qarro behövde en liten uppläxning av matte, sen gick hon som en klocka...

Jag är mycket nöjd med Flex arbete vid markeringarna och söket, lite mindre nöjd med hans grundlydnad, men det ska vi jobba med nu...

Nää nu ska jag handla på konsum och laga lite mat, älgkött med wokade grönsaker och ris till det, mums fillibabba!!

//Linda.


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej å hå!!!De ser ju ut och gå toppen bra med Flex! Tack för kaffet och den goda glassen med jordgubbarna och självklart för trevligt sällskap!

2008-08-13 @ 22:04:52
URL: http://www.petraz.dinstudio.se
Postat av: Petra

Jag tycker du ska bli medlem här så du får lite gratis smink, de är ju alltid skoj :-)

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=86496

Postat av: Catherine

Visst är dom stötande o apporterande dom här jyckarna? Måste ju vara perfekt till sjöfågeljakt!!!

Det är fantastiskt kul med jakt... belöningen en fågelhund får med ett nedfällt byte kan man inte själv åstadkomma med en frolic! =)

Och, även matte får jordens adrenalinkick!

Så, lycka till med fortsatt jakt!!!

2008-08-16 @ 11:09:43
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0