Våren är här...

Tisdag 1 april...

Vad jag vet har jag inte blivit lurad idag, än så länge iallafall.
Tyvärr har jag inte lyckas lura någon heller.

Idag är första dagen på mitt nya hälsosamma liv (skriver jag det i bloggen finns det ingen återvändo).
Nu jävlar ska det hända grejjer...
För att underlätta denna stora förvandlingen har jag tagit hjälp av viktklubben.se, få se då om det kommer att gå, nää men vad är detta för negativa tankar?! Klart att det går bra!!!
Tanken är matdagok, fortsätta motionera / träna och bort från sockerträsket...
Fyra barn har satt sitt, men inget som man inte kan göra något åt.
Beachen 2008, here we come =)...
*tihi*

Inofficiell utställning anordnad av vinthundsklubben.
Flex var anmäld till vuxenklassen där en amerikans domare, Eugene Blake, dömde över 80 hundar.
Resultatet blev BIR, men oplacerad i finalen.
Jag blir lika irriterad varje gång han åker ut i första gallringen i stora finalen, det känns som om man väntat helt i onödan, en väntan på ca två - tre timmar...
Rocky kom inte till finalen utan slutade som andra bästa hane i sin ras.

Tanken med denna utställningen var att öva oss till sommarens allvar och det fick vi ju tillfälle att göra.
Flex har haft oturen att träffa lite testosteron-stinna hanar på sista tiden, dessa båda har flygit på honom då han varit i kopplet, så jag var ganska rädd att han skulle ha blivit "morrig och mopsig" mot alla hanar, men det var då inga problem med andra hundar, trots dåligt med utrymme.
Tack och lov för det...

Flex kritik;
Good head & expression.
Good earset, good bite, full dentation,
good neck & shoulders, good topline, tail & croup.
Good rear, good mover.
Good texture of coat.

Superbra kritik....
Kunde ha varit något mer som var "good" på min prins?!
Extra roligt är det ju om det står att temperament är bra eller att de är i bra kondition.

Denna dag blev mycket lyckad eftersom att flex skötte sig exemplariskt, som alltid =).
Nästa utställning blir nog 4 maj i Skellefteå och sen en inoff som pudelklubben anordar här på hemmaplan 18 maj.
Det är nu vi satsar på utställningar, sen tar vi sista ettan i viltspår =)...

På torsdag var vi till KM1 och trimma Flex, det är alltid lika trevligt att träffa KM:orna.
Speciellt denna gång, då vi fick se på 20 stycken små underverk, man bli sååå sugen på en till hund...
Flex blev dock lite orolig då han hörde att det pratades om kastrering =)...

Over and Out
.:Linda:.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0