Tack...

Tisdag den 15 april.

... snälla Petra och Ida som orkar fråga mig gång på gång om jag vill hänga med och träna hund med er!!!
Det är så himla roligt när folk vill ha med en och orkar fråga trots att man ofta tackar nej...

Ikväll har jag alltså tränat lydnad med Flex.
Positionsövningar, han vill sätta sig lite snett vid fria följet och linförigheten.
Ingången vid inkallningen är ganska bra.
Apportering, både "håll-fast" och UT och hämta...
Linförighet, korta sträckor så att han ska vara med.

Vi nosade lite på ställande under gång, kommandot ska vara stååå och sist av allt testade vi en budföring, som gick ganska bra eftersom att Flex älskar andra människor!!!

Där vi tränade var ett timmerupplag så jag kommenderade Flex "upp" och utan tvekan var han högst uppe på all timmer ( i och för sig hade Maia varit upp före honom).

Jag vill ha något som inte Henrik vill och då försöker jag få honom att ändra sig, så det är fjäsk och rövslickeri av högsta grad  hos oss =).

Nu ska gossen i säng så Tack och Gonatt...
.:Linda:.

Kommentarer
Postat av: Petra

Halloj...Om den där bilden som du tog på alla hundarna blev bra så maila mig den! Jag skulle vilja lägga ut den på klubbens hemsida.. Vi behöver verkligen nya bilder! Klart du ska hänga med oss och träna.. Flex blir ju så lycklig :-)) Vi synns i morgon!

2008-04-15 @ 23:36:58
Postat av: Petra

Jaha Linda.... Var höll du hus ikväll??? Du va inte med på vår avslutnings fest :-))

2008-04-20 @ 22:18:55
Postat av: Barbro

Ja du skulle ha varit me, fy-f vilken fest! du skulle ha sett dom unga bruttorna vad dom festade:)
Nu gick du miste om något kul...

2008-04-21 @ 07:47:33
Postat av: Linda, Oscar och Lucas

Hmm verkar som om jag missat en riktigt trevlig avslutning, men ibland räcker inte tiden till =(...

2008-04-21 @ 08:37:10
URL: http://www.flexis77.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0