Kennelhosta =(...

Tisdag den 8 april.

Satan i Gatan....
Jag är ganska säker på att Flex drabbats av kennelhosta.
Det är nio dagar sedan Boden utställningen, där massa hundar var samlade på liten yta.
Igår började han nysa, kracksa och hosta, "anfallen" slutar med en liten kräkning med vitt skumigt slem...
Låter det som kennelhosta?

Min prins...

Ringde och kollade med veterinärer och han trodde det kunde vara noskvalster, men det tror inte jag, för då han haft det låter det på ett helt annat sätt.
Egentligen är det bara tre av veterinärerna jag tycker är bra och denna nya stjärna tillhör inte dessa tre!!!
Förra sommaren hade Flex problem med örat, innan jag hunnit säga till var halva örat bortrakat, så hela utställningssäsongen blev förstörd!!! Morr.... den veterinären tillhör inte heller mina favoriter.
Så om det inte är akut bokar jag alltid tid till onsdagar då AnnaMaria är i Överkalix.

Vi som var anmäld till en handlerkurs som pudelklubben anordnade nu i helgen, eftersom att det smittar som elden är det bara att hålla Flex isolerad från alla andra hundar.
Jag vill ju inte att han ska vara smittkällan till kennelhosta i kommunen.
Och jag tror ju inte att det är någon som vill vara med oss just nu.

image31
Lucas på mattan...

Igår var vi på öppis, Lucas sov i vagnen hela tiden, och Oscar lekte med stora barnen (som han säger själv).
Egentligen vet jag inte om man kan kalla det leka eller halv bråka om alla roliga bilar/saker alla andra barn har. Men det är nyttigt för alla dessa "hemma"barn att kunna vara här och "leka" och få dela med sig med alla andra. Det behöver då Oscar lära sig!!!
Fick papprerna om ansökan om förskoleplats, dessa papper ligger ännu på köksbordet och väntar på att bli ifyllda.
Funderar på att börja jobba 1 oktober, men bara 50 %... Vi får se...

Kanske skulle behöva någon nytta här hemma innan mat- och sovklockan ringer för lunch.

// Linda



Kommentarer
Postat av: Mingla

Gillar din blogg starkt ♥

2008-04-08 @ 10:48:15
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

åh så söta , både hunden och bebisen!

2008-04-08 @ 11:16:21
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Catherine

Håller alla tummar att det är vare sig noskvalster eller kennelhosta! =)
Inte kul med sjuka djur!!

2008-04-08 @ 14:42:20
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0