Inspirerad...

Torsdag den 3 april.

Jag och Flex var och gästspela på hundträffar som är på onsdagar vid bageriet kl 18:00,och blev så himla imponerad!!!
Jäsikens vad duktiga de var med sina hundar.
En kille/man hade tre vorstrar som han träna tillsammans på en och samma gång, och hur duktiga de var?!
Hans fru är minst lika duktig med sina hundar och det var bara att stå och bli imponerad.

Eftersom att jag inte ville göra bort mig och Flex totalt blev det inte så mycket träning där, men idag så har vi börjat om med apporteringen.

Steg 1.
Apport - Håll fast...
Och nu har vi ett mål med detta så det känns inte lika tråkigt.
Tyvärr är jag lite för otålig så, så här har vi tränat idag;
En lång koppelpromenad på drygt en timme med massor av kontaktövningar och Flex matad med leversnacks.

Hemma på gården igen hämtade jag två dummisar som vi tränade Apport - Håll fast, vi kom så pass långt att han slutade att tugga på dem.
Sen kastade jag en av dummisarna ca fem meter bort och kommenderade "UT" och visade handtecken, först var det mycket slarv med bärandet.
Då gick vi tillbaka och körde lite "Håll- Fast övningar" igen, efter det kastade jag ut igen och så höll vi på ca 30 minuter.
Det verkade som om Flex tyckte det var roligt och trots allt blev han bättre och bättre i sitt bärande.

Eftersom att Oscar och Lucas somnade på "godis-promenaden" så passade jag på att köra lite lydnad också,
fritt följ, inkallning och platsliggning
Oj, så skoj det var!!!
Kanske är vi på gång nu?!

Killen är med sitt jobb på den årliga fjällenresan och vi på hemmaplan är grön av avund =)...
Nåja, vi ska ju också iväg på resa, Kåbdalis tors - sönd i slutet av april...

Helt appropå, vissa personer slutar aldrig att förvåna mig?! =)

That's all for now...
.:Linda:.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0