Äntligen fredag?!...

Fredag 23 november.

Jaa då var det fredag igen....

Få se, helgen är redan bokad.
Lördag ska mamma, Lucas och jag till Luleå och städa ur vår lägenhet, yippie....
Kanske tar vi med sig hundarna och går på en stadspromenad, det är  ju inga stadshundar vi har, inte för att de skäller eller så, men är inte van att se så mycket folk och andra hundar som de inte får hälsa på. 

Söndag är det julskyltning i Överkalix.
Jag tror att det är en helg före för att företagarna är rädd att vi ska välja att åka på någon annan skyltning.
Personligen tycker jag att det känns för tidigt att ha den nu. Går i protest och vägrar sätta fram några julsaker till denna helg!!!
Nog att ta fram dem till första advent, min julkänsla finns inte riktigt ännu, men den kommer väl.
Sen åker ju killen till Sandön på brandutblidning.
Tänk att jag hunnit gruva mig för det, vill inte vara själv i tre veckor (de kommer ju hem under helgen) men det brukar ju gå bra.

Nu är snön här och med den kommer Flex alla tovor, jag håller på att bli gråhårig av att borsta hans fanor på benen och bringan.
Annars har han en mycket lättskött päls, men nu när snön fastnar i den tovar det ihop den alldels förskräckligt.

Vi har anmält Flex och Rocky på hundutställning, den 1 december, en inofficiell.
Jag är lite lur på att det ligger en förbannelse på Rocky då det gäller utställningar, han har en benägenhet att bli sjuk precis då anmälningsavgiften är betald.
Det har hänt tre gånger, och det är inte skoj!
Denna utställning ser vi som en träning eftersom att det är ett tag sen vi ställde ut dem.
Flex har ju börjat "dansa" runt i ringen igen och Rocky har varit med mamma på hennes jobb vilket har resulterat i att alla gamla tanter har haft honom att sitta då han har fått en gobit, morrrr...
Men det får vi träna till igen, för under våren ska vi testa ställa i Finland, spännande.

Nää, sonen blir så sur när ja sitter på datorn, han drar mig i tröjan och säger;
-"Båååm Buuum" (mamma kom och lek med mig i mitt rum).

vgggfffcccyuye33333  ikbghjcdfddddddAMYBR REAXZ Z
Hälsar han till er alla.

Tack och Hej
.:Linda:.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0