Trött...

Tisdag 11 december.

Jag är sååå himla trött och tröttheten vill inte riktigt ge med sig.
Igår gick jag och la mig ganska tidigt, 22:00 och har fått sova relativt bra, Oscar har vaknat en gång ( ca 04:30 ) och  Lucas ätit tre el fyra gånger ( första gången vid 01:00 ).
Jag börjar längta tills man få sova hela nätter, det börjar väl vara drygt två år sen sist, men det är ju självförvållat =)
Allt som behövs är en tidig kväll till och sen är vi som folk igen.

På söndag efter Matildas julshow åkte vi till Jock.
Eftersom mamma var barnvakt passade jag på att ta mig en sparktur (eller en dragtur) med hundarna, en
tur på ca åtta kilometer, efter en vanlig bilväg med bara tusentals stjärnor som visade oss vägen, det enda ljud vi hörde var sparkens medar mot den isiga vägen och älvens brus
Ett riktigt "halleluja moment"...
Ödet visste att det var det jag behövde, för ingenting tjorvade allt bara flöt på som det ska, med linorna och hundarnas placering, till och med Rocky gjorde att fantastiskt dragjobb, roligt att se dem samarbeta.
Det är sånt som gör själen stark,,,

Laddar för att komma igång med lydnadsträningen med Flex, den avstannade totalt efter tävlingen.
Men från och med v.1 ska "klubben" hyra ridhuset en ggr/vecka och då jävlar ska jag vara där!!!
Vi ska ha ett första pris i ettan under våren!!!
Ett annat mål för våren är en till etta på viltspåret, vi vill bli färdigs som viltspårschampion.


image13
Ett smakprov från den vackra natur vi lever i.

Tanken var att ta oss ett pass med barnvagnen, men termometern visar -19 grader, så jag vill inte gå ut med en lite snorig Lucas. Vi flyttar fram prommisen till ikväll, kanske Flex och jag kan ta stavarna (då förbränner matte mer fett *s*).

Allt för nu...
.:Linda:.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0