Julshower...

Söndag 9 december.

I fredags var killen och jag på julshow på Grand Artic Hotell, vi bjöds på en trevlig show, med ett stort utbud av underbart god julmat.
Smakade på älgkorv, som jag aldrig smakat förut och det var väl sisådär...
Ett mindre under var att jag inte åt mig alldeles smällmätt!!!
Efterrätt bordet var också överfullt med smarriga efterrätter.
Men det bästa med allt var att Henrik och jag kunde äta i lung och ro.
Grabbarna var med farmor och Lucas klarade sig utan mat i fem timmar?!
Till saken hör att då Karin ringde och sa att det började blir kris hemma satt vi redan i bilen på väg hem.
Oscar hade somnat så snällt i sin säng och Lucas skrek som besatt då vi kom hem, men tystnade så fort han fick mat.
Någon flaska med ersättning hade han vägrat att ta, utan blivit helt vansinnig, jag trodde inte det skulle vara några problem, men där hade jag helt fel.

Matilda och Frida var med moster, de hade roat sig med att baka pepparkakor, badat badkar, ätit tacos, sett idol och gått på nattöppet.
Jag tror att de kommit sig hem bara ett litet tag före oss.

På lördag var Frida på kalas i Kypas och Matilda på genrep i Vännes inför den stora sprakande julshowen som Överkalix ridklubb i samarbete med Vännesbergets ridcentra anordnar.
Det var massa saker på pogrammet dressyr, gymkana, Luciatåg och annat som jag inte vet var det heter.
Flickorna har åkt till stallet vid sju-tiden.

Flex har lyckats hitta en älgklöv här någonstans.
Vi var ute och skottade snö en kväll och Flex var lös, efter etttag märkte jag att han var borta så jag ropade och ropade då han kom, efter ca fem minuter, bar han huvudet och svansen högt och stolt i munnen hade han en älgklöv?!
Jag hade inte mage att ta den av honom utan han fick gå och bära omkring den innan vi gick ut sa jag "loss" och släppte den motvilligt och gick in.
Klöven åkte raskt i "sop-Otto" och stackars Flex letar den varje gång han kommer sig ut .

image11

Trevlig advent på er alla!!!
 .:Linda:.

Kommentarer
Postat av: Sara Andersson

Hej Linda!
Det är alltid så himla kul att läsa din blogg! Du skriver som vardagen är och du är så bra på att skriva! Du får snart skriva en bok istället. Ha det bra. Kram

2008-02-08 @ 09:08:24
URL: http://www.clics.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0