Julkänsla...

Onsdag 5 december.

Jag var lite orolig att den riktiga julkänslan inte skulle infinna sig i min själ i år, men efter att ha lånat älsklingens bankkort, så börjar den infinna sig.
Shoppade lite nya julsaker och det var så skojigt =)....

 
image6
    
På söndag vid 17:00 kom brudarna och då skulle vi julpynta, "lyckliga familjen", men det blev bara pannkaka av alltihopa, Oscar var superaktiv och Lucas småmissnöjd och jag blev bara mer och mer irriterad....
Till sist sa Frida;
-"Men mamma, jag trodde att det skulle vara roligt att julpynta?!"
Då kom jag på mig själv, det är ju det det ska vara , kul att sätta fram julen, fy skäms på mig!!!
När det mesta var framplockat så kokade vi det nya teet jag köpt, Vinter (glögg) och bara såg hur fint det blivit.
Varför stressad igenom allt på en gång?! Vi plockade lite och fortsatte med det sista under måndagen och irritationen försvann genast och istället gnolade det dåliga samvete, men det försvann också efter ett tag.

image8
 
Jag brukar aldrig ha julblommor, med den här julstjärnan vann jag på "Norrbottens vackraste", de är så fin i de nya krukorna jag hittade på vår blomsteraffär, vinröda små krukar, enkla utan krusiduller.

Barnvagnsrallyt är igång igen.
Annalena och jag tog grabbarna och gick på "tallviksrundan", den tar ca 1 timme och 15 minuter.
Flex fick givetvis följa med i koppel, men det är inte som om han blir så aktiverad av det, tyvärr... 
Dock bättre än ingenting!!!

image10


Då var det godnatt tid och imorgon då jag vaknar kan jag säga; "imorogn kommer killen"...
Tänk vad tiden går, man hänger inte riktigt med.

Tack och godnatt!!!!
.:Linda:.

Kommentarer
Postat av: Catherine

Hej! Vad kul att du hittade min blogg! Nu har jag hittat din! =) Kul att läsa, och som du sa... man känner igen sig i vardagsbestyren! Skönt att läsa att man inte är ensam om alla småbarnsupptåg!

Ha det gott!

2007-12-08 @ 18:18:39
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0